Tuesday 14 April 2015

Hatiku berdebar!

Hari ini hatiku tiba-tiba berdebar dan takut apabila melihat satu video di dalam Facebook.
Video tersebut menunjukkan satu penemuan baru sebuah lubang api oleh penyelidik barat.
Ketika aku melihat video ini, terlahir satu perasaan yang tidak pernah aku rasai sebelum iaitu ketakutan.
Kenapa? apabila aku melihat video, teringat akan dosa-dosaku yang terdahulu.
Penemuan ini mungkin baru kepada orang barat tetapi bagi orang islam, ia adalah satu dinyatakan dalam Al-Quran mengenai neraka jahanam yang api lebih 70x lebih panas berbanding api di dunia.

Aku belum tentu akan ke syurga atau neraka. Mungkin aku ke neraka.
Apapun aku mengajak semua untuk kita kembali semula ke jalan yang sebenar dan jalan yang akan membawa kita ke redha ilahi.

  63:11

Maksud : Dan, Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang apabila sampai ajalnya; dan Allah amat mendalam pengetahuanNya mengenai segala kamu kerjakan
(Surah Al-Munafiqun Ayat 11)


Dalam ayat ini, Allah tidak akan sekali-kali melambatkan kematian seseorang itu walaupun kamu berada di hujung dunia atau berada di dalam bilik kebal yang boleh dibolosi mana-mana kuasa sekalipun. Tetapi kamu ingat! Allah Maha Berkuasa, Dia memiliki segala kekuasaan.

Jom kita pakat berubah. Masih belum terlambat dan bukan terlalu awal untuk berubah. Jangan biarkan hati dan perasaan kamu dihasut oleh syaitan. 


No comments:

Post a Comment