Thursday 6 June 2013

Rayuan Hatiku

assalamualaikum

setiap orang ada kisah silamnya yang tersendiri
sama ada pahit atau perit mahupun hina
walaupun betapa hinanya dia disisi manusia
akan tetapi kerana taubatnya dia mulia disisi Allah S.W.T

Dosa-dosaku.....
walaupun aku membersihkan badan aku yang penuh kekotoran dengan sabun
belum tentu sabun itu mampu membersihkan kekotoran dosa dalam diriku ini
walaupun aku menitis sebanyak mana pun airmata di pipiku
belum tentu tangisanku ini mampu menghapuskan dosa-dosa dalam hatiku ini

Dosa-dosaku...
walaupun sebanyak mana sujudku terhadapMu ya Allah
belum tentu sujudku ini mampu melenyapkan dosa-dosaku ini
walaupun sebanyak mana zikir yang aku lafazkan
belum tentu zikirku ini mampu menghilangkan dosa-dosaku

Dosa-dosaku....
walaupun sebanyak mana lamunan Al-quran ku suarakan
belum tentu lamunan ini mampu menyucikan dosa-dosaku
walaupun sebanyak mana kata-kata pujian terhadapMu ya Allah
belum tentu pujian ini mampu melunturkan dosa-dosaku

Ya Allah....
hanya Engkau tempat aku memohon keampunan
dan hanya Engkaulah sahaja bisa mengampunkan dosa-dosaku
Ya Rahman...
dengarilah rintihan hambamu ini yang keji lagi hina
tangisan taubatku sebagai pemula cintaku terhadapMu....

Aamiiin...




No comments:

Post a Comment